Dag 10

Dag 10 (3 man 4 uur)

Op deze tiende dag hebben we eerst een motortakel gehaald, met deze takel kun je gemakkelijk een motorblok uit de auto tillen. nadat deze aanwezig was hebben we eerst de auto voorbereid op het verwijderen van het motorblok, zoals het zorgen dat de kabel nergens meer aanvast zaten. Ook hier werd duidelijk dat deze auto niet op een manier was gebouwd als wij graag hebben, zo was er echt veel aan de kabelboom veranderd maar zeker niet op een manier zoals het hoort, veel kabels die niet goed bevestigd zaten maar ook gewoon zaten opgerold. Ook was er heel veel kit gebruikt, niet de manier hoe wij het doen.

Terwijl 2 man bezig was om het motor blok te bevrijden van alle zaken die hem verbinden met de body(bekabeling, gaskabel, koppelingskabel, snelheidskabel, koelvloeistof slangen en benzineleidingen) was er één persoon bezig om de uitlaat te verwijderen maar eerst hebben we - omdat veiligheid voor alles gaat – eerst het motorblok in de motortakel gehangen, zodat die het gewicht kan opvangen als de auto zou besluiten om van zijn steunen af te glijden/vallen als je bijvoorbeeld vastzittende bouten probeer los te krijgen zodat degene die eronder ligt niet de auto bovenop zich krijgt. We hebben ook meteen de achteras onder de auto vandaan gehaald. 

Nu het motorblok vrij was van alles zat hij enkel nog maar aan de auto vast op het subframe en de motorsteunen. Om het subframe te verwijderen liepen we op vreemde zaken aan, sommige bouten zaten lang ziet zo vast als hoort en sommige waren van zo’n vreemde maat dat geen van ons gereedschap hierop paste. Maar door het gebruik van een slijptol en papier te gebruiken in doppen kregen we ze toch los, nu het subframe eronderuit was konden we de motorsteunen los maken en het motorblok laten zakken, hierbij was het zeer handig om een motortakel erbij te hebben.

Comments are closed.