Dag 4

Dag 4; (1 man 3 uur, daarna 3 man voor 2 uur) 

Op deze vierde dag is de achterkant van de auto op kratten gezet en is de uitlaat samen met de achteras en benzine tank verwijderd, Dit werd door 1 persoon gedaan, maar door ervaring werd deze klus voortvarend geklaard aangezien de constructie bij de rallyauto niet veel anders is maar wel een stuk schoner.Daarna is er door 3 man begonnen met het verwijderen van de laatste bouten en moeren op de auto. Het dashboard, stuurinrichting, remsysteem en kleine andere zaken moeten nog worden verwijderd. Nu het motorblok niet aanwezig is kun je veel makkelijker bij alle moeren die in het motorcompartiment zitten, voor stuurinrichting, dashboard en remsysteem.Het dashboard heeft nog een strijd gegeven maar heeft het helaas moeten afleggen tegen het LMS-Rallyteam en dat gold ook voor de stuurinrichting en het remsysteem.Daarna hebben we de voorruit verwijderd van de auto, waardoor je wat minder hoeft op te passen en je makkelijker erbij kan. De voorruit wordt vervangen door een verwarmde voorruit net zoals de eerste auto en daarom kan de kachel(die vrij zwaar is en veel ruimte inneemt) weggegooid worden.Nu is de auto ontdaan van alle zaken die los kunnen het nu begint de tijdrovende klus van het verwijderen van al het tectyl en isolatiemateriaal. Maar dit kan gebeuren als de auto in de beugels hangt -de beugels is een systeem die vast komt te zitten aan de neus en de kont van de auto waardoor de auto om zijn as gedraaid kan worden, waardoor je dus kan zorgen dat de onderkant van de auto boven komt.Ook hier was het weer belangrijk om alle kabels te markeren en alle boutje en moertjes uit elkaar te houden en in de juiste zakjes te doen.

  

Comments are closed.