Dag 5

Dag 5 (2 personen 3.5 uur, 1 persoon 2 uur)

Op dag 5 hebben we de auto ontdaan van alles wat onnodig is voor een rallyauto maar dat wel vast zit aan de auto, exclusief alles wat met schroeven/bouten vast zit.
1 persoon is begonnen aan alles in de motorruimte te verwijderen wat niet nodig is, zoals de accubak(deze wordt achterin geplaatst voor betere gewicht verdeling en om ruimte in het motorcompartiment te krijgen) en alles schroefdraden en aan hechtingspunten voor kabels, dit alles scheelt gewicht maar voornamelijk is het om te zorgen dat je zoveel mogelijk ruimte hebt in het motorcompartiment om goed alles te kunnen inspecteren zonder eerst dingen te hoeven verwijderen, ook is het veiliger want je kunt je mindersnel openhalen aan onnodige zaken die achter gebleven zijn.

Terwijl dat gebeurde was de andere persoon bezig met isolatie van de bodem van de auto te verwijderen, dit zijn een soort plakplaten met spul dat lijkt om teer. Deze substantie wordt op de bodem van de auto gebruikt om te isoleren tegen geluid en warmte/kou. Deze substantie kun je het best verwijderen met een verf brander en een spatel, je maakt de substantie warm waardoor het flexibel wordt waarna je met een spatel het van het metaal afschraapt, een tijdrovende klus waarbij je kruipend door een auto moet. Maar daarna is de auto een stuk lichter en kun je al het metaal makelijker bewerken.

Terwijl er 2 man met de auto bezig waren was er 1 persoon bezig met het intapen en bewerken van de kabelboom. Het intapen van de kabelboom wordt gedaan om te zorgen dat alle kabels gebonden zijn en om te zorgen dat de kabels waterdicht zijn, zodat je niet met storingen komt als je bijvoorbeeld door een waterbak rijdt. Het bewerken wil zeggen dat alle kabels die niet nodig zijn voor een rallyauto, bijvoorbeeld de binnenverlichting word eraf gehaald, samen met het intapen zorgt het ervoor dat het overzichtelijker is en dat je sneller een probleem kan oplossen, ook staat het gewoon veel netter.

  

Comments are closed.