periode 2

Periode 2 (4 man +/- 10 totaal 40 uur)

Deze tweede periode van fase 3 bestaat uit het lassen van de body.

Bij het strippen van de auto zijn er gaten ontstaan waar we onnodige delen hebben uitgeboord. Deze gaten hebben we dichtgelast zodat de auto water en stof dicht is.

We hebben de voorkant van de auto totaal stijf gemaakt, dus alle lossen metalen delen die enkel met punt lasjes vast zitten hebben we extra vastgelast zodat de auto geen beweging meer kan maken en dat zorg voor extra grip en stabiliteit van de auto.
In overleg met de sponsor hebben we besloten om de auto toch grotendeels Groep A klaar te maken, dat wil zeggen dat de wielkasten worden aangepast om de grotere 17 inch wielen te herbergen. Ookal zullen we dit seizoen voornamelijk op 15 inch rijden.
Verder hebben we verschillende metalen platen in de voorkant gelast, zoals extra dikke platen bij de voorophanging, speciale buisjes geplaatst waardoor we bij schade de auto toch goed en snel kunnen repareren.

Verder hebben we plaatjes onder de auto gelast waar de auto bodem extra dik moet zijn om steenslag en andere harde dingen niet door de bodem te laten komen.

Daarna is er begonnen om de rotte delen te vervangen, delen van de beide dorpels, spatborden en het tankgat. We hebben speciale delen gehaald die speciaal zijn gemaakt voor deze auto’s omdat deze delen bekend staan als vaste plekken waar de auto gaat roesten.
Ook hebben we bij het vervangen van de verroeste plekken, buisjes ingelast waarin de staanders geplaats kunnen worden om makkelijk aan de auto te kunnen sleutelen.
Nadat al deze delen erin zaten hebben we ook meteen de roestplekken in de wielbak aangepakt, door gewoon een deel eruit te snijden en hierin de wielbak te plaatsen uit de donor rallyauto.

Als laatste hebben we in de neus van de auto een buis geplaatst die niet alleen voor meer stijfheid moet zorgen maar ook voor meer bescherming moet zorgen in geval van een ongeluk. Deze buis zit achter de bumper en zal het eerste deel zijn die bijvoorbeeld in aanraking komt met een boom, doordat deze buis veel van de klap zal opvangen hopen we dat de motor zo min mogelijk beschadigd.

Nu de auto doorgelast was en de rotte delen vervangen waren was hij klaar om een rolkooi te krijgen.

 

  

 

Comments are closed.