Fase 7 & 8

Testen van de auto.

Het testen van de auto ging gebeuren bij de Tank S rally in de omgeving van Emmeloord. De auto bleek veel kinderziektes te hebben en in de auto moest het hoofd koel gehouden worden en met het verstand gereden worden. In de service had Henk zijn handen vol aan het aan de praat houden van de auto. Er bleven telkens nieuwe dingen de kop op steken en er moesten keuzes in prioriteit gemaakt worden. Maar het lijstje werd steeds kleiner en Mark kon steeds meer op tempo gaan rijden. (lees hier het verslag van deze eneverende rally)

De auto had dus zijn vuurdoop gehaald, maar er waren genoeg zaken om te verhelpen voor de volgende wedstrijd.

Deze werd verreden in Ede. Ondanks dat er tussen de wedstrijden getest was staken nu ook weer zaken de kop op. Zo bleek de auto na veel scherpe hoge G bochten olie te tuffen. De auto begon vreselijk te roken en te stotteren. Ook bleek de versnellings bak niet goed, hij schakelde niet lekker en vaak zelfs helemaal niet (lees hier het gehele verslag

Na deze wedstrijd werd besloten een gewone bak op de auto te plaatsen en de sper onder de auto vandaan te halen(deze kwamen uit de donor auto en bleken slecht te zijn)

In de volgende wedstrijd bleek ergens een kabel kortsluiting te maken waardoor daar de auto uitviel, het werkt gemaakt door het serviceteam maar de organisatie haalde ons uit de wedstrijd.

In staden bleek dat de motorsteun het rallygeweld niet aankon en brak, waardoor de auto niet goed meer schakelde en de aandrijfas aanliep waardoor deze uiteindelijk brak. Dus er werd een verstevigde motorsteun gemaakt.

Na de Barneveld rally werd besloten na weer problemen met schakelen te hebben om een speciaal voor rally geprepareerde versnellingsbak te plaatsen.

De auto zal in de winterstop nagekeken worden en klaar gemaakt worden voor 2012.

 

 

 

Comments are closed.