Opbouwen rallyauto nr. 1

Bouwen rallyauto

Toen er in 2007 besloten werd dat we een rallyteam zouden beginnen waren er nog veel zaken wat we moesten kiezen. Zo heb je een paar keuzes als je besluit rally te gaan rijden.

-Het budget
-Welke klasse willen we aan meedoen.
-Rally of rallysprint
-Wat voor merk en type auto.
-Zelf opbouwen of kant-en-klaar kopen.
 

Voor ons was het meteen duidelijk dat het een Opel Astra GSI 2.0 16v zou worden, door onze kennissenkring en onze eigen ervaringen in de tijd van Jorg Mettlach.

Het is een betrouwbare, competieve auto die niet te duur is in onderhoud.

We hebben besloten om de auto zelf op te bouwen. Dit heeft als voordelen.

Je koopt niet de mogelijke problemen van een ander.
Je leert veel over de auto zodat het onderhoud later makkelijker is.
Je kunt zelf beslissingen maken hoe je hem opbouwt.
Je kunt zelf zien hoeveel moeite erin gaat, zodat je meer uitkijkt op de proeven.
Je kunt de auto aanpassen aan je eigen wensen.
 
Voor de duidelijkheid heb ik het opbouwen van een rallyauto in fases verdeelt.
 
Fase 1;                 aanschaffen benodigde onderdelen
Fase 2;                 Het strippen van de auto
Fase 3;                 Het metaal bewerken
Fase 4;                 Het spuiten van de auto
Fase 5;                 preparen terug te plaatsen onderdelen
Fase 6;                 Het opbouwen van de auto
Fase 7;                 Het testen van de auto
Fase 8;                 Het aanpassen van de auto

 Wij hebben als uitgang punt altijd veiligheid genomen, ook het motto; “als je het doet moet je het goed doen” is altijd nageleefd.

Kijk hier voor de alle foto’s

opbouwen rallyauto

Comments are closed.