Fase 2

Het strippen van de auto

Het strippen van de auto is opzich vrij gemakkelijk. Je haalt alles uit de auto wat een rallyauto niet nodig heeft.

We zijn een middagje bezig geweest met het strippen van de bekleding, stoelen, vloerkleden, plastic kappen, plafond, gordels en sierstrippen. Wij hebben de bestuurders stoel plus de gordel laten zitten, en zijn met de auto naar de vuilstort gereden om daar alles weg te gooien(schijnen mensen raar te vinden die op de vuilstort rond lopen,dat je alles uit je auto gooit).

Pas toen we zeker wisten dat de rallyauto niet meer hoefde te rijden hebben we de bestuurdersstoel+gordel verwijderd.

Hiermee was het grove strippen gebeurd(deze spullen mochten kapot), nu kwamen de onderdelen die we later ook weer nodig zouden hebben. Zoals het dashboard, ruiten, bumpers, motorkap, achterklep, deuren, spatborden, benzinetank, vloeistof tanken, assen etc. Als laatste hebben we het motorblok verwijderd, dit omdat al het andere van de auto was en zo niks kon beschadigen (bumpers, spatborden, vloeistoftankjes en de ruit)

Na alle zware spullen te hebben verwijderd hebben we ervoor gezorgd dat we de auto makkelijk konden verplaatsen aangezien hij nu zonder wielen was, hiervoor hebben we een frame gebouwd waarmee de auto kan rollen, maar nog belangrijker dat de auto om zijn as kan draaien(is makkelijk als je de onderkant van de auto moet doen)

Nu de auto kon draaien konden we makkelijk de onderkant van de auto doen. Op elke straatauto zit aan de onderkant tectyl, dit zit ervoor om de bodem te beschermen tegen deuken(steenslag) en andere negatieve invloeden, zoals zout. Het is een kleverige substantie die je er erg lastig vanaf krijgt, lijkt een beetje op kauwgom. De enige manier om het eraf te krijgen is met een slijptol, een erg tijdrovend en vies werkje. Maar iets waardoor de auto lichter word en waardoor je beter de auto kunt inspecteren, is wel iets wat op veel rallyauto’s “vergeten” word.

Waar we vooral op gelet hebben bij het strippen van de auto is, dat we goed hebben gekeken hoe de spullen eraf kwamen, zodat we ook weer zouden weten hoe ze er op moesten. We hebben de boutjes en moertjes per onderdeel uit elkaar gehouden, dit helpt later bij het opbouwen.(netjes in doosjes met label)

Nu de auto van alle los te halen onderdelen was ontdaan was het klaar voor fase 3

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>