Fase 7

Het testen van de auto

Na alle maanden hard werken en elk vrij uurtje dat we hadden in de rallyauto hadden gestoken was het tijd om voor het eerst te gaan rijden. De auto was een paar uur voor de wedstrijd helemaal klaar. We hadden nog niet getest en de auto had dan ook pas een 40 kilometer op de teller staan, maar doordat we de auto secuur hadden opgebouwd zag hij er netjes uit.

Toch was de eerste keer technische keuring een zenuwachtig tafereel. Sander en Lammert die deze wedstrijd reden waren al weg om te verkennen toen Mark voor het eerst de auto bracht naar de technische keuring. Ondanks dat iedereen die de auto bekeken had ons had gecomplimenteerd dat de auto er zo netjes bijstond werden we toch in eerste instantie afgekeurd. Een klein gaatje in een knipperlicht, uitstekende wielbouten en een loszittende brandblusser waren de boosdoeners. Dus terug naar het service terrein. Hier kwam mark erachter dat we niet de juiste materialen hadden om deze zaken te maken.(gebeurt ons nu niet meer) Gelukkig is de rallysport één grote familie dus er kwamen snel monteurs van een bevriend team om ons te helpen(het BRK rallyteam). Deze monteurs wisten snel de puntjes te verhelpen, waarna de auto door de technische keuring kwam, met een compliment van de keurmeester over het laswerk.

 Het wedstrijd verslag van deze rallysprint kun je hier nalezen.

 Na de wedstrijd is de auto geïnspecteerd door het team met hulp van Jan.

 De tweede testwedstrijd werd verreden bij de Plus rallysprint, hierbij kwam de auto zonder problemen door de technische keuring.

 Lees hier het verslag van deze wedstrijd.

 Na deze testwedstrijd bleek er motorisch toch het een en ander niet te kloppen. Dus was het tijd voor fase 8.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>