Fase 8

Het aanpassen van de auto 2010

Er werd met de ervaringen die opgedaan bij de testwedstrijden overlegd wat er allemaal moest worden verbeterd.

Door problemen met de motor bij de Plus rallysprint werd er in overleg met rallyteam Borgers en onze sponsor H&H auto’s besloten een nieuw motorblok aan te schaffen. Deze werd er door eigen kracht geplaatst, wel werden er van het oude blok veel onderdelen gehaald die meer geschrikt zijn voor de rallysport. Nu er een goed blok geplaatst was werd er een test mogelijkheid aangegrepen, dit was op een rallyforkids dag(lees hier er meer over) Het Motorblok leek betrouwbaar en krachtig. Nu de grootste problemen waren opgelost werd er een speciaal voor onze motor geschreven performance chip geplaatst, zodat de motor meer vermogen en een hoger toerental kreeg. Dit alles hebben we in de wintermaanden gedaan, veel andere zaken werden ook aangepakt zoals de remmen. Er werden nieuwe stoelen en gordels geplaatst(zodat weer werd voldaan aan de nieuwe FIA eisen). Ook hebben we toen meteen de zitpositie aan gepast, de navigator is op zo’n laag mogelijke positie geplaatst(om het zwaartepunt laag te houden) en de bestuurdersstoel werd ook iets verlaagd zodat we niet meer met onze helmen tegen de rolkooi kwamen.

Nu hebben we de auto zoals we hem wouden, en er werd dan ook gestart in de rallysprint bij Ede(lees hier het verslag).

Zoals in het verslag te lezen was hadden we problemen op de laatste proef. Na veel theorieën te hebben onderzocht(stappenmotor, brandstofpomp, brandstof filter, bougies en de verdelerkap) kwamen we eindelijk het euvel tegen, de uitlaat sensor, natuurlijk was dit een van de laatste mogelijkheden die moest worden uitgesloten. Nu dat de auto weer goed liep werd er besloten om aan een oranje optocht mee te doen, op deze optocht voor promotie van rallykaart.nl viel de motor uit, en wou niet meer aan. Later in de werkplaats bleek dat dit kwam door een los geschoten stroom kabeltje van de dynamo, dus ook het startprobleem werd hiermee opgelost.

Met deze laatste aanpassing is de auto geheel naar tevredenheid van het team, elke bobbel is genomen en naar tevredenheid weggewerkt. Nu is het tijd om veel wedstrijden te gaan deelnemen, waar we vast en zeker weer bobbels zullen tegenkomen, maar met ons eigen opgebouwde kennis, de hulp van bevriende teams en monteurs en met behulp van onze sponsoren kunnen we ze nemen.

Het aanpassen van de auto 2011.

In 2011 zijn we verder gegaan met het ontwikkelen van de auto, zo werd de zitpositie nog verder verbeterd, andere luchtinlaat werd geplaatst. De eerste 2 wedstrijden gingen goed totdat er in een wedstrijd in belgie de oliepomp ermee ophield. Dus er werd besloten nu zelf met hulp van onze monteur Henk van den Hudding een nieuwe motor te bouwen. We hebben de motor op verschillende plaatsen verbeterd en echt klaar gemaakt om rally’s aan te kunnen.

Nog vragen?

Heb jij na het lezen van dit verslag nog vragen of ben je van plan zelf een rallyauto te bouwen, Wij zijn altijd veel geholpen door anderen en willen dan zelf ook anderen helpen.

 Door onze ervaringen, kennissenkring en perfectionisme zijn wij in staat een kwalitatieve auto te bouwen, we willen je met hulp bijstaan, en kunnen zelfs een auto voor je opbouwen. Via ons contactformulier kun je ons bereiken.

Met vriendelijke groeten

Het LMS-Rallyteam.

Comments are closed.